Podmienky spracovania osobných údajov

Zdravá výživa & cvičenie

Vitamín C

Ako ho zachovať v potravinách?

Medzi hodnotné zdroje vitamínu C patria šípky, čierne ríbezle, rakytník, citrusy, kiwi, zemiaky (hlavne šupka), čerstvá listová zelenina, paprika, rajčiny, kapusta. Aby sme pomocou výživy dosiahli odporúčanú dennú dávku vitamínu C, museli by sme skonzumovať:
4 kg jabĺk/ 2kg hrušiek/ 400g kapusty/ 1 pomaranč/ 3 citróny alebo 5 dkg šípiek.
Obsah vitamínu C v nich však závisí od dĺžky skladovania a prípravy.
Ako teda zachovať čo najviac vitamínu C v potravinách?

Celý článok

Najnovšie články

 Zdravá výživa&cvičenie

Rakytník. Ako a kedy deťom?

Rakytník rešetliakový (Hippophae rhamnoides, Elaeagnaceae), ker s oranžovými plodmi rastúci v Európe a v Ázií má dlhú tradíciu v tradičnom liečiteľstve. Prvá zmienka o ňom siaha až

Imunitná super KAŠA

Takúto kašu určite stojí za to zaradiť do Vašej bežnej rodinnej výživy. Príprava je jednoduchá a vďaka jej zloženiu telo prijíma veľké množstvo imunoaktívnych látok. Podstatou prípravy

Imunoaktívna výživa

Strava, ktorú prijímame ovplyvňuje celkový zdravotný stav človeka, fyzickú a duševnú pohodu. Ak sa zameriame na deti, treba si uvedomiť, že výživa nie je dôležitá len pre

Rybí olej proti chorobám

Rybí olej je najlepším zdrojom omega 3 mastných kyselín EPA a DHA. Tieto látky disponujú množstvom pozitívnych účinkov na zdravie človeka. Okrem iného sú dôležité aj počas

Načítať ďalšie články

Hnedý či biely cukor?

Čomu dať prednosť?

Čitať viac

Pohyb je zdravý v každom veku!

HÝBME SA

Ryby patria k najzdravším potravinám

Viete prečo? Obsahujú omega-3 nenasýtené mastné kyseliny

Kto z nás ich vlastne potrebuje?

Odpoveď: My všetci – deti, tehotné ženy, dospelí aj starší pacienti.

Prečo sú pre nás všetkých také dôležité?

Ide o nenasýtené mastné kyseliny, medzi ktoré patrí kyselina linolénová, EPA (kyselina eikozapentaénová) a DHA (kyselina dokozahexaénová). Tieto látky nazývame aj esenciálne, čo znamená, že naše telo si ich nevie vytvoriť a sme odkázaní na ich príjem.

Omega-3 celkovo pozitívne vplývajú na zdravie srdca a ciev, cholesterol, činnosť mozgu, pamäť, učenie, imunitu. Počas tehotenstva sú nepostrádateľné pre vývoj mozgu a sietnice dieťatka. Je dokázané, že ich zvýšený príjem v tehotenstve znižuje riziko alergií u novorodencov.

CELÝ ČLÁNOK

Zo všetkých živočíchov na svete je človek jediný, kto je, keď nie je hladný, pije, keď nie je smädný a rozpráva aj keď nemá čo povedať.

Ernest Hemingway