Dobre zvládať horúce dni určite deťom aj dospelým pomôže zvýšený pitný režim (o 1/3 až 1/2). Dôležité je často ponúkať piť aj deťom, ktoré si tekutiny nevedia vypýtať samé a tiež častejšie ponúkať kojenie. Detský organizmus je obzvlášť citlivý na dehydratáciu. Ako jej predchádzať a spoznať ju si prečítajte tu.

Ďalšími citlivými skupinami sú tehotné ženy, starší ľudia a ľudia, ktorí sa liečia na chronické ochorenia, napr. hypertenzia.

Vo všeobecnosti sa však dá povedať, že vysoké teploty dávajú zabrať všetkým vekovým skupinám a aj zvieratám.

MOJE DOPORUČENIE:

  1. nevystavovať sa dlhodobo zbytočne horúčave a priamemu Slnku (hlavne v obedňajším hodinách)

  2. používať ochrannú kozmetiku

  3. nosiť klobúk alebo čiapku so šiltom

  4. vyhľadávať tieň 

  5. nosiť všade veľkú fľašu s vodou

Ďalší článok o pitnom režime nájdete tu.

PharmDr. Lenka Bukviarová

Šťastná mamina 2 dcér, vyštudovaný farmaceut, aromaterapeut, podporovateľka celostnej medicíny a zakladateľka osvetových projektov pre rodičov Web zdravej rodiny a Škola zdravia pre mamičky.

 Tieto informácie nenahrádzajú lekárske vyšetrenie.