Tak takúto pizzu ste ešte určite nerobili. Že čo je na nej také zdravé?

Cesto aj obloha 🙂

Cesto si pripravíte obdobne ako v recepte na domáci chlebík. Ja naň používam dva druhy múky – celozrnnú špaldovú alebo žitnú múku a (voliteľne) aj mandľovú múku. Vďaka celozrnnej múke bude pizza obsahovať množstvo B vitamínov a minerálnych látok, ktoré sa v klasickej bielej múke nenachádzajú (keďže tá je zbavená obalových vrstiev zŕn). Ak chcete skúsiť aj mix s mandľovou, dodržte zhruba pomer 1:1. Mandle sú bohatým zdrojom vitamínu E, zdravých tukov a minerálnych látok.   Použiť môžete aj inú orechovú múku. Celková hmotnosť múky na 1 malú pizzu je približne 500g.

K múke pridajte čajovú lyžičku soli a prášok do pečiva (ja vyrábam domáci zo sódy bikarbóny a práškového vitamínu C – kyseliny askorbovej alebo z kyseliny citrónovej. Použiť môžete aj kupovaný prášok do pečiva (bez fosfátov) alebo práškové droždie.

Do tejto zmesi pridám 500 g domáceho probiotického jogurtu a niekedy aj 1-2 vajcia. Vyvaľkám pizzu, presuniem ju na plech a pečiem v rúre asi 15 minút na 180 °C.

Keď sa cesto trochu zapečie,  pizzu vyberiem a už len tvorím 🙂 Na pizzu natriem smotanový alebo kečupový základ, niekedy kvalitnú šunku, syr z farmy, paradajky, ananás alebo kúsky brokolice. Používam to, čo je aktuálne k dispozícii v záhrade alebo na farmárskom trhu. Fantázii sa medze nekladú.

Obloženú pizzu dám ešte na 15 minút zapiecť.  Recept má cielene pečenie v 2 krokoch, aby sa v zelenine uchovalo maximum imunoaktívnych látok.

PharmDr. Lenka Bukviarová

Šťastná mamina 2 dcér, vyštudovaný farmaceut, aromaterapeut, podporovateľka celostnej medicíny a zakladateľka osvetových projektov pre rodičov Web zdravej rodiny a Škola zdravia pre mamičky.

 Tieto informácie nenahrádzajú lekárske vyšetrenie.