Na oleji alebo maslo orestujeme nakrájaný cesnak, cibuľu, mrkvu a očistenú tekvicu. Na dochutenie môžeme použiť okrem soli aj čerstvé alebo sušené bylinky. Zeleninu zalejeme vodou alebo vývarom a uvaríme domäkka. Na záver polievku rozmixujeme, prípadne do nej zamiešame kyslú smotanu alebo biely probiotický jogurt. Urobte tak, až keď polievka aspoň trochu vychladne- varom by sa probiotické kultúry výrazne zredukovali.  Pre starších jedačov môžete polievku dozdobiť tekvicovými alebo chia semienkami.

Pre zmenu môžete občas vymeniť tekvicu za brokolicu- tú však najprv pripravte naparením a až potom ju pridajte do polievky. Vyhnete sa tak vysokým stratám vitamínu C, ku ktorým by došlo pri vare. Ak chcete, aby bolo polievka sýtejšia, pridajte aj zemiaky a nastrúhaný syr (najlepšie zrejúci syr parmezán). Do polievky môžete pridať aj mäso a pripraviť tak mäsovo-zeleninový príkrm. Najväčší obsah železa má červené mäso- teľacie a hovädzie.

Takáto polievka úžasne zahreje, takže si ju dajte kľudne aj večer po náročnom sychravom dni.  A schválne, koľko imunoaktívnych potravín ste napočítali? Je ich tam celkom dosť , však. Postup je prispôsobený tak, aby ste v potravinách zachovali maximálne množstvo vitamínov, minerálnych látok a probiotických kultúr.

Dobrú chuť k obedu aj večeri!

PharmDr. Lenka Bukviarová

Šťastná mamina 2 dcér, vyštudovaný farmaceut, aromaterapeut, podporovateľka celostnej medicíny a zakladateľka osvetových projektov pre rodičov Web zdravej rodiny a Škola zdravia pre mamičky.

 Tieto informácie nenahrádzajú lekárske vyšetrenie.