Toto je recept na ten najjednoduchší domáci chlieb. Jeho príprava je preto veľmi rýchla.Ja naň používam dva druhy múky – celozrnnú špaldovú alebo žitnú múku a mandľovú múku. Vďaka celozrnnej múke chlieb obsahuje množstvo B vitamínov a minerálnych látok, ktoré sa v klasickej bielej múke nenachádzajú (keďže tá je zbavená obalových vrstiev zŕn). Aby bol chlebík nadýchaný ako klasické biele pečivo, zmiešavam celozrnnú múku s mandľovou múkou v pomere 1:1. Mandle sú bohatým zdrojom vitamínu E, zdravých tukov a minerálnych látok. Vďaka nim má chlebík veľmi zaujímavú chuť. Použiť môžete aj inú orechovú múku. Celková hmotnosť múky na 1 chlebík je približne 500g.

K múke pridám čajovú lyžičku soli a môj domáci prášok do pečiva, ktorý vyrábam zo sódy bikarbóny a práškového vitamínu C (kyseliny askorbovej) alebo z kyseliny citrónovej. Použiť môžete aj kupovaný prášok do pečiva (bez fosfátov) alebo práškové droždie.

Do tejto zmesi pridám 500 g domáceho probiotického jogurtu a niekedy aj 1-2 vajcia. Vytvarujem chlebík a pečiem v rúre asi 30 minút na 180 °C.

Tento recept sa skvele hodí aj na sladké pečivo. Pridajte hrozienka a trošku medu a máte zdravú bábovku. Alebo nastrúhané jablká – a máte zdravý koláčik.

PharmDr. Lenka Bukviarová

Šťastná mamina 2 dcér, vyštudovaný farmaceut, aromaterapeut, podporovateľka celostnej medicíny a zakladateľka osvetových projektov pre rodičov Web zdravej rodiny a Škola zdravia pre mamičky.

 Tieto informácie nenahrádzajú lekárske vyšetrenie.